Projecte de recollida selectiva

1. Recollida selectiva

Un dels pilars fonamentals de l’educació és l’educació ambiental i dins de l’educació ambiental tot el que fa referència a la recollida selectiva té una especial rellevància. És per això que l’I.E.S. Narcís Oller es proposa portar a terme la recollida selectiva de deixalles i transmetre’n la seva importància.

Antecedents

Al centre s’ha fet durant els darrers anys una certa recollida selectiva de paper, una bona recollida selectiva de tóners a càrrec d’una empresa especialitzada i una mínima recollida selectiva de piles. També s’ha començat amb la recollida de matèria orgànica.

Objectius i continguts

Insistir i donar a conèixer més la recollida selectiva (tutories,…)
Millorar la recollida selectiva de paper i piles
Iniciar la recollida selectiva del vidre, plàstic i llaunes
Insistir en la recollida de matèria orgànica a la cantina.

Fases d’implantació

  • 1ra. Donar a conèixer a tota la comunitat educativa el que implica esdevenir escola verda
  • 2na. Crear la infraestructura necessària per portar a terme la recollida selectiva
  • 3ra.. Realitzar la recollida selectiva descrita amb aquest ordre d’implantació: paper, piles, matèria, orgànica, vidre, plàstic, llaunes.

Priorització

1er. Paper; 2on. Piles; 3er. Matèria orgànica; 4rt. Vidre; 5è. Plàstic; 6è. Llaunes

Procediments

  • 1ra. Fer conèixer a tota la comunitat educativa la voluntat de l’I.E.S. Narcís Oller de ser escola verda (voluntat aprovada per claustre i consell escolar)
    – mitjançant cartells, pàgina web, revista del centre,…
  • 2na. Fer veure als alumnes, sobretot a les tutories, la importància de la recollida selectiva de paper, piles, vidre, plàstic, llaunes i matèria orgànica.
  • 3ra. Crear la infraestructura necessària per portar a terme la recollida selectiva (contenidors, mecanismes de buidatge,…).
  • 4ta. Iniciar i continuar la recollida selectiva descrita.
  • 5ena. Organitzar activitats per anar recordant aquesta importància de la recollida selectiva
  • 6ena. Organitzar grups d’alumnes voluntaris que portin a terme un cert control de la recollida selectiva i en deixin constància.
  • 7ena. Fer avaluació contínua de tota la recollida selectiva.  

Leave a Reply